Cargo, vremea şi dorul

Posted: 15 Mai 2013 in Muzică
Etichete:, , , , ,

Pentru mine, Cargo reprezintă o formaţie care m-a atras cu genul său muzical încă de când eram mic. Deşi nu eram un fan înrăit al acestora, piese precum „Dacă ploaia s-ar opri” şi „Ca o stea” şi-au lăsat puternic amprenta asupra unui copil care, în ciuda faptului că a crescut pe muzică dance, avea să se întoarcă în sens opus curentului în adolescenţă şi să se alăture, într-o oarecare măsură, curentului rock. Din păcate, acel copil nu a prins perioada în care vocea de geniu a lui Kempes făcea din trupa Cargo o legendă a muzicii rock româneşti, însă acesta a fost mulţumit cu produsul uşor inferior din punct de vedere calitativ, dar încă foarte bun, pe care l-a oferit trupa Cargo a anilor 2000.

În avalanşa de inepţii muzicale despre care am vorbit de atâtea ori, absenţa trupei Cargo în alte locuri în afară de playlist-ul meu m-a cam întristat, având în vedere că nu mai scoseseră o nouă piesă de ani buni, iar acum era unul dintre cele mai bune momente pentru a lansa ceva nou, ceva care să „hrănească” fanii nostalgici şi, dacă este posibil, să atragă tineri „îndopaţi” cu rateuri muzicale spre ceva mai bun, ceva superior calitativ. Nu ştiu sigur dacă acesta a fost modul de gândire al membrilor trupei, însă nu asta este ceea ce contează în momentul de faţă. Important este că, după atâta vreme, Adi Igrişan şi compania au revenit pe piaţa muzicală cu o nouă piesă, intitulată „Nu mă lăsa să-mi fie dor”. Sincer, titlul îmi pare puţin ironic, având în vedere perioada de timp care a trecut de ultima dată când Cargo a oferit un material nou fanilor (nu că ar fi fost neapărat necesar, dar e binevenit).

Melodia este în ton cu ceea ce ne-a obişnuit Cargo în ultimii ani, „Nu mă lăsa să-mi fie dor” fiind o baladă care sună extrem de plăcut. Bineînţeles, veşnicele comentarii care spun la unison „sună comercial” nu au întârziat să apară nici în acest caz, însă acest amănunt va rămâne cel mult la nivel de comentariu pe Youtube ori Facebook, cel puţin pentru mine.

Într-o postare anterioară, spuneam despre o melodie că nu îmi doresc să apară la radio ori TV, pentru că nu merită să fie în sfera comercialului. Bineînţeles, între timp a ajuns difuzată şi redifuzată, având mari şanse să devină „hit”. Despre această melodie pot spune că e posibil să ajungă în zona comercialului, dar a compara o asemenea melodie, fie ea în opinia unora inferioară comparativ cu ceea ce a oferit Cargo de-a lungul anilor, cu orice gunoi muzical din 2 versuri fără sens şi un beat fără inspiraţie este strigător la cer. La ora scrierii acestui articol încă stau să mă gândesc dacă această piesă va avea ocazia să gâdile în mod plăcut urechile tuturor persoanelor ale căror gusturi muzicale gravitează în jurul radiourilor şi televizorului. Bineînţeles, îmi doresc ca această minunată melodie să fie ascultată de către un public restrâns şi inteligent, dar în acelaşi timp îmi doresc ca în topurile muzicale româneşti să regăsesc muzică bună, fapt care, într-un fel sau altul, se află în antiteză cu dorinţa mea iniţială.

Dacă „Nu mă lăsa să-mi fie dor” va ajunge să fie difuzată în mod decent şi nu abuziv, precum ne-au obişnuit cei care se ocupă cu playlist-ul unui radio, atunci voi mai avea, din nou, o fărâmă de speranţă că muzica poate reveni la normalitate. Între timp, indiferent de deciziile unor persoane, prefer să ascult din nou o fărâmă de rock pur. Fără versuri deocheate, fără compoziţii lipsite de sens. Doar rock. Fie el considerat comercial sau nu.

Comentarii
  1. Mihai Seba spune:

    Intr-adevar suna destul de bine melodia. Eu nu sunt un fan al baladelor si decat sa fiu subiectiv, ma abtin sa comentez prea mult melodia. E binevenita dupa 6 ani de la ultimul album.
    Daca vreis a asculti Kempes, incearca Rezident Ex. In opinia mea sunt foarte buni si o sa dai de o trupa de profesionisti ce canta la un nivel mult superior multor trupe romanesti.

    • Raul Săran spune:

      Am auzit de Rezident Ex, însă nu le-am acordat prea multă atenţie…iar dacă stau bine să mă gândesc, nu ştiu de ce. Mersi pentru propunere – o să „aprofundez” muzica lor zilele astea.

Lasă un răspuns

