Patologia obstructiv huliganică uniform iradiată

Posted: 14 Aprilie 2013 in „Aripi Tinere”, Muzică
Etichete:, , ,

Pe scurt, „P.O.H.U.I”. Din câte am înţeles, este o expresie care înseamnă „nu îmi pasă”, „îmi e indiferent”, spus într-o formă plăcută şi pe cât posibil decentă. Iar expresia din titlu, care se presupune că ar fi adevărata semnificaţie, este genială. Pentru cei care nu au înţeles încă despre ce e vorba, permiteţi-mi să clarific lucrurile. „P.O.H.U.I” este titlul unei noi melodii apărute în industria muzicală de tip „comercială”, semnată Carla’s Dreams şi Inna. În cele ce urmează, pregătiţi-vă să fiţi şocaţi: Inna ştie să cânte şi a apărut într-o melodie. Pare greu de crezut (chiar imposibil, ce-i drept), dar tocmai s-a întâmplat.

Nu ştiu de ce, dar cert este că mi-a plăcut din prima clipă în care am auzit această nouă creaţie muzicală. Deşi nici acum nu realizez ce are atât de special încât să învingă criticul (destul de exigent) din mine. Şi mai cu seamă, ce caută Inna acolo? Locul ei era parcă la creaţii fără gust, sens şi urme de originalitate. Totuşi, nu-i rea colaborarea asta cu Carla’s Dreams. Acum am înţeles ce caută o melodie ca asta la televizor şi în zona radiourilor poluante! Mă întreb ce s-ar fi ales de aceasta dacă nu am fi avut-o pe Inna în zonă. Deşi, trebuie să recunosc, îmi place schimbarea asta şi sunt în pericol să îmi placă din ce în ce mai mult, deoarece încă sper că vom vedea o nouă faţă a ei, un nou stil, ceva superior, mai plăcut, cu alte cuvinte muzică! Oricum, parcă îi şade mai bine aşa, în zona muzicii, decât în afara ei. Şi ar mai putea lucra puţin la accentul moldovenesc. Nu e rău, dar mereu e loc de mai bine.

Trebuie să recunosc, numai la Inna nu mă aşteptam să fie acea prezenţă feminină din piesă. Şi nu aş fi crezut vreodată că voi ajunge să scriu ceva de bine despre ea. Până acum m-aş fi simţit jignit şi pentru simplul fapt de a pune substantivele „Inna” şi „muzică” în aceeaşi propoziţie. Sincer, prima dată când am văzut videoclipul am crezut că e Maria Dinulescu acolo, deşi mintea îmi spunea că e foarte puţin probabil să fi lăsat actoria pentru o carieră muzicală. Stai…Inna!? Oh, NU! Ce caută acolo, de ce i-a trebuit ei să strice…un moment…CÂNTĂ!? Adică, sună bine, plăcut, nu se chiţăie, nu îmi mai dă impresia că ascult o casetă stricată, ce s-a întâmplat şi cineva să îmi spună ce tocmai am ascultat! După ce m-am dezmeticit şi m-am convins că ea e, am fost plăcut surprins. Puţin, puţin prea plăcut, dar totuşi îşi merită felicitările (deşi încă sunt de părere că apariţia ei acolo are rolul de a atrage atenţia posturilor de televiziune şi a radiourilor…sau poate sunt puţin paranoic).

Cât despre Carla’s Dreams… Îmi place. Nu în mod special, însă e ceva plăcut. Sper că voi mai auzi de acest proiect în viitorul apropiat şi nu se va pierde după primul succes, aşa cum au făcut alţi predecesori. Am impresia că am dezvoltat o slăbiciune pentru accentul ăsta moldovenesc, deoarece îmi place mult şi îmi lasă impresia că fiecare melodie devine mai plăcută şi sună ceva mai bine. Bineînţeles, atâta timp cât versurile exprimă ceva. Şi că veni vorba…prefer să întâlnesc cuvinte precum „depresneac” şi „galeac” în loc de „ştouri”, „lazy man” ori alte exemple de genul (atâta timp cât nu se întâmplă prea des şi nu sunt repetate obsesiv, asemeni celor două exemple negative menţionate anterior).

Concluzionând ceea ce am menţionat mai sus, „P.O.H.U.I” are parte de aprecierea mea. Pentru simplul fapt că starea aceea în care mergi singur pe drum, cu căştile pe cap, măcinat de griji şi fără cineva care să fie aproape de tine, este extraordinar de bine redată. Şi pentru că, inevitabil, fiecare ajunge la un moment dat în punctul în care îi e „pohui” de tot ce e în jurul său. Şi pentru videoclipul foarte expresiv. A, şi pentru că Inna mi-a demonstrat că poate. Rămâne să mai şi vrea în cele ce urmează. Comparativ cu muzica de tip „comercială”, aşa cum este numită de către populaţia majoritară, această melodie este un uriaş pas înainte pe drumul calităţii.

Pentru cei care au căutat versurile melodiei şi nu înţeleg anumite cuvinte:

depresneac – depresie

galeac – lipsă de bani

holtei – flăcău

Ne v temu – în afară de asta, pe lângă asta

 

* Articol publicat în revista „Aripi Tinere” – Numărul 28, Mai 2013

Comentarii
  1. Mihai Seba spune:

    am intrebat mai demult un coleg de faculta, basarabean, ce inseamna pohui. raspunsul: pohui=”ma doare-n cot”

    • Raul Săran spune:

      Mă doare-n cot, mă doare-n…altceva, mi-e indiferent, mi se rupe…într-un fel se aseamănă, însă am ales acele formule deoarece articolul urmează să apară în revista şcolii şi profesorii pot găsi astfel de exprimări…cum să le spun..ofensive.

  2. Biancaaa spune:

    Varianta care nu o include pe Inna mi se pare mult mai buna. Melodia era incarcata pe YouTube cu mult inainte de a aparea si ea . Probabil datorita ei s-a „lansat” , nu stiu ..

    • Raul Săran spune:

      Cunosc varianta care nu o include pe Inna. Într-adevăr, are farmecul ei. Totuşi, rămân la părerea iniţială: Inna are rolul de a face piesa auzită în sfera comercialului românesc. Dar tot răul spre bine. În fond, consider că e cea mai reuşită creaţie muzicală a „artistei” române (deşi nu îi aparţine în totalitate, dar asta este deja altă poveste) de până acum şi, cel mai probabil, dintotdeauna, dacă va continua în aceeaşi manieră.

Lasă un răspuns

