Şi dintre toţi, s-a dovedit a fi mentalistul

Posted: 12 Mai 2012 in Diverse
Etichete:, , , , , , ,

A uimit o ţară întreagă. A lăsat cu gura căscată milioane de români cu numerele sale. Iar în final a câştigat marele premiu al concursului „Românii au talent”. Cine este el? Ştiţi foarte bine despre cine vorbesc. Nimeni altul decât Cristian Gog.

În urma unui sezon 2 net superior primului, cu numere mai diversificate şi mai spectaculoase, talent show-ul „Românii au talent” a strâns în faţa televizoarelor milioane de români. Ce-i drept, a şi avut cu ce. Românii au dat dovadă de aptitudini care mai de care mai spectaculoase şi mai uimitoare. După ce am vizionat cele 2 sezoane ale show-ului, am ajuns la concluzia că românii sunt împărţiţi în 3 categorii: românii care se nasc cu un anume talent, românii care se antrenează şi muncesc din greu ca să reuşească şi românii la care e evident că talentul lor nu este cel pe care îl promovează, dar ei trăiesc cu impresia că sunt foarte buni la ceea ce fac.

Să revenim însă la Cristian Gog. Numărul său nu a avut artificii, nu a avut muzica dată la maxim, nu a conţinut nici măcar o cascadorie, un salt, o acrobaţie ori vreun instrument muzical. A avut însă ceva mult mai complex decât atât. Mentalistul din Cluj-Napoca ne-a arătat o altă faţă a spectacolului cu ajutorul aceastei forme a iluzionismului care duce privitorul în punctul în care îl face pe acesta să se întreabă „Este real?”. Însă parcă această întrebare capătă cu adevărat sens atunci când vedem un mentalist la treabă. Trucuri, iluzii, sau ceva mai mult de atât, ideea este că acest om, de care au ajuns să se teamă, mai în glumă, mai în serios, atât prezentatorii, cât şi juriul, a reuşit să mă facă să mă întreb dacă fiinţa umană îşi cunoaşte cu adevărat limitele, iar dacă noi suntem în stare să pătrundem în minţile altora, influenţându-le deciziile.

Pot spune că încă de când am văzut primii 3 finalişti, aleşi în urma votului telefonic, am ştiut că el va fi marele câştigător. Poate puţin cam previzibil, având în vedere că ocupanţii locurilor 2 şi 3, în ciuda talentelor pe care aceştia le au, nu meritau să câştige. Probabil că meritau alţii mai mult locurile pe podium, dar acestea sunt deja alte discuţii. Dacă ar fi fost după mine, podiumul ar fi trebuit să arate altfel. Şi ar fi trebuit să aibă mai mult de 3 locuri. Însă votul publicului nu se schimbă, aşa cum nici ocupanţilor primelor 3 locuri nu le va lua nimeni gloria obţinută prin muncă.

Nu mă pot abţine să nu spun vreo 2 vorbe despre Marian Florea. Ce a căutat la preselecţii, nimeni nu poate şti. Ce-a fost în mintea juriului, ei bine, nici ei n-au reuşit să-şi dea seama (mă aşteptam măcar la Mihai Petre să se opună avansării acestuia în semifinale, în condiţiile în care erau alte zeci de români talentaţi, care munciseră din greu, dar…). Faptul că a primit cele 3 X-uri în semifinală reprezintă, în opinia mea, un gest de normalitate întârziată. Omul acela nu avea ce căuta în semifinala unui show care se doreşte a fi luat în serios, decât în spaţiul destinat spectatorilor. De cealaltă parte, ţin să îi felicit pe Răzvan „Krem” Alexe şi Vasile Godja, doi dintre concurenţii mei preferaţi din acest sezon, dar şi pe trupa de dans „No Limit” pentru că lipsa auzului nu a reprezentat un impediment pentru ei, reuşind să facă un spectacol extraordinar, în ciuda faptului că muzica era pentru ei inexistentă.

Una peste alta, am avut parte de un sezon 2 foarte reuşit din punct de vedere al spectacolului, cu finalişti extraordinar de talentaţi. Reţeta succesului a funcţionat din nou, iar atâta timp cât românii vor urmări şi aprecia talent show-urile, toată lumea va avea de câştigat, de la postul de televiziune până la telespectatori. În opinia mea, Cristian Gog merita să câştige marele premiu. Aştept cu nerăbdare sezonul al 3-lea.

Comentarii
  1. Florina spune:

    felicitari pentru articol !

  2. Adda Sunnii spune:

    Tipul ăsta chiar își merită din plin premiul! Și eu am rămas fără cuvinte..e chiar foarte bun. Deși, să nu-i uităm pe ceilalți. A fost o competiție strânsă. Felicitări pentru articol, se vede că ești din ce în ce mai bun la jurnalism. Felicitări, Raul, ține-o tot așa!

    • Raul Săran spune:

      Bineînţeles, toţi finaliştii au fost extraordinari, însă el mi s-a părut cel mai bun. Mersi de susţinere şi de încurajări, dar mai am ceva ani până să ajung jurnalist (asta dacă ajung). Totuşi, mersi! 🙂

Lasă un răspuns

