Finala – exemplu de spectacol şi civilizaţie

Posted: 12 Mai 2012 in Sport
Etichete:, , , , , ,

Şi totuşi, a avut loc în România. Probabil că multora nici acum nu le vine să creadă că un eveniment de o asemenea amploare, şi anume finala compeţiei inter-cluburi Europa League a avut loc pe plaiurile mioritice. Evenimentul la care părinţii sau bunicii noştri nici măcar nu intenţionau să se gândească în treacăt, darămite să viseze la aşa ceva. Şi totuşi…

Încă de când am văzut inaugurarea stadionului care a costat o tonă de bani, începusem să mă gândesc că dacă finala Europa League va fi jucată pe această „arenă”, vom fi criticaţi aşa cum n-am mai fost vreodată ca popor. Însă la urma urmei a ieşit bine, mult mai bine decât mă aşteptam. Gazonul a rezistat, spectacolul de pe teren a fost unul net superior celui pe care (nu) îl vedem în România şi pe care probabil (nu) îl vom vedea încă 10 ani de-acum. Cu un Falcao extraordinar şi o echipă Atlethic Bilbao care nu mai semăna deloc cu acea formaţie ambiţioasă care elimina la pas Manchester United şi Schalke 04. Iar peste toate acestea, civilizaţie. Atât pe stadion, cât şi în afara lui, spaniolii au dat dovadă de ceea ce la noi, în România, este un lucru aproape inexistent, şi anume educaţie. Trăind într-o ţară în care respectul nu mai reprezintă de foarte multă vreme decât un simplu cuvânt pe care îl regăsim în paginile DEX-ului, am stat şi m-am întrebat cum e posibil ca fanii unor două cluburi rivale să stea unii lângă ceilalţi fără a provoca incidente.

Despre suporterul care a intrat pe teren dorind dreptate pentru Universitatea Craiova nu voi spune prea multe. Fotbalul românesc nu mai este la fel fără echipa craioveană, iar unele persoane din conducerea FRF ar trebui închise după gratii pentru ceea ce au făcut.

Una peste alta, românii au făcut impresie bună străinilor veniţi la finală. Era şi cazul să mai apărem în lume cu ceva pozitiv, în condiţiile în care…

Astfel, ziua de 9 mai va avea o importanţă aparte atât pentru madrileni, cât şi pentru români. Nu, nu mă refer la ziua Europei de care majoritatea românilor habar n-aveau că era în acea zi (probabil au aflat cu ocazia meciului), ci la această finală, în care am avut ocazia de a vedea fotbal adevărat – chiar dacă echipele nu s-au numit Barcelona ori Real Madrid şi chiar dacă n-a fost vreun Messi ori Ronaldo – şi, mai important, am văzut ce înseamnă civilizaţia şi ce înseamnă să te bucuri în mod responsabil. Oare peste cât timp vom vedea aşa ceva şi la noi? Probabil mai e nevoie de vreo 3-4 finale de genul acesta.

Comentarii
  1. Adda Sunnii spune:

    Nu mă știu cu astea, dar..bravo lor! Felicitation! Și baftă în continuare cu articolele astea așa frumoase 🙂

Lasă un răspuns

