Cum să încerci să „cumperi” un 5 la teză. O nouă dovadă de nepăsare şi nesimţire din partea unui elev

Posted: 2 Decembrie 2011 in Diverse
Etichete:, , , , , , , ,

Credeam că atunci când am văzut acea lucrare de Bacalaureat tratată cu atât de multă indiferenţă (despre care am vorbit acum ceva timp), le-am văzut pe toate. Însă există un elev care a reuşit să mă surprindă mai tare decât a făcut-o „nepăsătorul”. Despre ce e vorba?

În timp ce navigam ca de-obicei pe net, am dat de următoarea ştire: un elev încerca să cumpere o notă de 5! Până aici, nimic nou, am fi tentaţi să spunem (ce rău s-a ajuns…). Doar că…. defapt, mai bine priviţi şi trageţi concluzii!

 

 

 

 

 

Deci, observăm cum un elev, pe nume Eugen, din clasa a XI-a A, scrie cu nonşalanţă la lucrarea semestrială (teza) la limba şi literatura română despre faptul că „nu ştie nimic” (legat de subiect). Nu mă mir, deoarece observ că nici nu s-a mai chinuit să scrie şi celelalte subiecte… Tot el promite că va învăţa acasă cu mama sa tot (care tot, nu ştiu…). Dintr-o dată, căinţa dispare. Acesta începe să folosească per tu-ul în încercarea sa de a se adresa profesoarei. Acele forme de adresare, „dacă îmi dai” şi „îţi aduc” demonstrează, probabil, respectul pe care elevul îl acordă profesoarei şi seriozitatea cu care abordează şcoala ca formă de învăţământ. Iar acum vine încercarea de mituire. După cum puteţi vedea, acest Eugen încearcă să mituiască cadrul didactic cu „100 ouă şi o ratză” (presupun din limbajul de înapoiat al acestui elev că era vorba despre pasărea măcănitoare). Iar la final, ca să pară convingător, a mai adăugat şi un „pe bune”, ca să-şi demonstreze seriozitatea infinită.

 

Profesoara a acţionat exact aşa cum se face într-un asemenea caz. I-a acordat elevului merituoasa notă de 2 (asta probabil ca să nu-i dea 1). Aş spune că mă bucur enorm pentru că elevul a primit ce merita, dar sunt trist când văd asemenea cazuri. Asemenea indiferenţă şi lipsă de respect… Şi totuşi, apreciez gestul profesoarei! Un gest atât de normal, dar de o mare însemnătate pentru mine. Simt că s-a făcut dreptate. Şi sper din tot sufletul ca data viitoare atât Eugen, cât şi cei ce mai vor să practice astfel de „metode” să se gândească de un număr infinit de ori, şi apoi să renunţe la idee!

Comentarii
  1. Adda Sunnii spune:

    =))) Superb! Ce copii..8-l

  2. Valentina spune:

    Incredibil :)))

  3. catalin spune:

    Ce copil =))

Lasă un răspuns

