BUTE

Posted: 10 Iulie 2011 in Sport
Etichete:, , , , , , , , , , , , ,

Dacă vorbeşti cu un fan al boxului, cel mai probabil ţi-ar spune că meciul a fost „scurt şi la obiect”. Iar meciul care a avut loc seara trecută a fost exact aşa.  Într-un meci de vis, Bute l-a executat cu un knock-out de generic, în repriza a 4-a a meciului, pe francezul Jean Paul Mendy. Nebunie înainte de meci, nebunie după meci. Transmisiune în ţări precum Canada sau SUA. În timpul meciului, record de decibeli. Când s-a auzit imnul României, mă simţeam atât de mândru…mă şi gândeam : „dacă eram în locul lui Bute…după ce aş fi ascultat imnul, la cât de mândru mă simţeam, îl făceam praf!”… Cred că aşa a gândit şi Lucian. După 3 reprize în care l-a studiat pe Mendy, lăsându-i impresia că poate spera la cel puţin o numărătoare la podea, Bute l-a executat (aşa cum poate, doar el, ştie…) cu un croşeu-fulger de stânga, în urma căruia francezul (care, la plecarea din ţara natală a promis că va reveni cu centura…SIGUR!) a pierdut orice legătură cu lumea şi cei din jurul său. Pe scurt, a căzut ca lemnul! Iată aici lovitura de graţie:

Declaraţiile MARELUI CAMPION de după partidă:

Vreau să vă mulţumesc din tot sufletul! Aţi fost extraordinari. În întreaga mea carieră de 15 ani nu m-am simţit astfel! Sunt mândru că sunt român şi sunt mândru că v-am făcut fericiţi. Şi celor de acasă, din faţa televizoarelor, vă iubesc şi vă stimez! Vive le Quebec, vive la Roumanie!

Vreau să mulţumesc tuturor românilor. Sunt sportiv de 15 ani, dar ca în această seară nu m-am simţit niciodată. Aşa sentiment plăcut nu am avut. Sunt mândru că am făcut o Românie fericită! Au fost două momente diferite. Prima dată mi-am dorit foarte mult să devin campion mondial. Mi s-a făcut pielea găină când a cântat Andra imnul României! Sunt foarte emoţionat. E pentru prima dată când mama mea a fost în sală. Vă mulţumesc din tot sufletul şi vă iubesc! Aştept acest moment de 4 ani. De când am devenit campion mondial.

Nu am forţat, lovitura a venit parcă de nicăieri. Cînd am văzut cum a căzut, am fost convins că Mendy nu se va mai ridica.

M-am pregătit foarte bine pentru acest meci, nu puteam să-mi permit să subestimez adversarul. Boxul este un sport foarte dur, am avut o strategie foarte bine pusă la punct. A venit acel KO fără să mă forţez. La începutul meciului mă aşteptam să fie puţin mai agresiv, a adoptat o tactică defensivă, a încercat să mă surprindă. A fost un adversdar obligatoriu, am fost obligat să boxez cu el, nu avea nicio înfrângere, în box se poate termina în prima repriză, într-un minut.

A fost presiune, când a cântat Andra mai aveam un pic şi-mi dădeau lacrimile, dar m-am concentrat. Mulţumesc bunului Dumnezeu şi tuturor care au fost alături de mine. Sunt convins că nu doar mama s-a rugat pentru mine, ci şi alţi români, şi eu, eu cred în Dumnezeu. Sunt convins că mama nu a avut puterea să se uite la meci, am înţeles că a fost cu spatele la ring.

Kelly Pavlik (până în august 2010, campion mondial WBC si WBO la supermijlocie) va boxa în 5 august, sper să câştige şi dacă totul va decurge bine, în 5 noiembrie sunt şanse foarte mari să boxez cu Pavlik, la Las Vegas sau Atlantic City. Deocamdată o să rămân la supermijlocie, sper ca anul viitor să am ocazia să boxez pentru unificarea centurilor.

Eu vin cu drag să boxez în România, oricând, Interbox e alături de mine, ei au trăit momente excepţionale aici. În această seară, România a fost capitala boxului mondial. S-a vorbit de România, de Bucureşti, de bine, de ce trebie să găsim lucruri care să mânjească această bucurie? Eu sunt mândru că sunt român, am venit cu tot sufletul, nu ca să fac campanie electorală sau mai ştiu eu ce. Voi veni să boxez aici indiferent de cine organizează gala.

Dacă va veni şi o înfrângere, voi şti să trec peste. Marii campioni ştiu să piardă.

Îi voi dărui mănuşile cu care am boxat în această seară primului meu antrenor, Felix Păun, cel care mi-a pus mănuşile în mâini în 1994. Ştiu că a fost la meci.

Astfel, Bute şi-a trecut în palmares cel de-al 24-lea K.O. din 29 de meciuri. Mendy se află la prima înfrângere la profesionişti, după 28 de victorii şi o remiză.

La finalul meciului, Bute a declarat că este decis să unifice două centuri la supermijlocie in 2012.

Sursa: http://www.fcsteaua.ro

Acum, părerile sunt împărţite. Unii spun că Bute a dat numai de adversari mai slab cotaţi decât el, acesta fiind motivul pentru care pugilistul român a reuşit să îşi apere cu succes centura IBF la categoria „super-mijlocie” de 9 ori. Aceleaşi persoane aşteaptă un meci cu un adversar cel puţin pe măsura lui Bute. Alţii consideră că victoria este demnă de lăudat, iar Bute este unul dintre cei mai mari pugilişti din istoria României (o fi, cine ştie…).  Oricum, reacţia publicului la rostirea numelui celei care este „ministrul Dezvoltării şi Turismului” este de vis:

Păi bine, tu, sunt atâtea clădiri istorice care stau să cadă, atâtea biserici şi mănăstiri care ar merita să fie modernizate, atâtea şi atâtea lucruri care, fiind promovate spre turism, ar putea aduce ţării sute de milioane de euro, şi tu dai 2 milioane de euro pentru ce? Ca să-ţi apară logo-ul ăla peste tot? Halal turism! Aveau dreptate cei din sală. Şi, la urma urmei, ce ai muncit? Un…nimic! Ai cheltuit banii, asta ai făcut!

Bine, mi-am vărsat puţin nervii, acum hai să continuăm.

Remarcabilă este şi performanţa obţinută de Viorel Simion, care, în aceeaşi seară (mai exact, cu câteva minute înainte de meciul lui Bute) a devenit campion WBC la categoria „pană”, după ce a obţinut cea mai mare victorie a carierei sale, executându-l în runda a 9-a pe filipinezul Jun Talape, poreclit „Stânca”. Am rămas uimit. Tipul îşi lua pumni „la greu” şi refuza să cadă! Până într-un moment, când a lăsat ficatul „descoperit”. Şi, final de meci! Simion, noul campion WBC! Se preconizau semne bune! Şi, poate trebuia să încep acest post cu această victorie. Pentru a relata evenimentele în ordine cronologică, eliminându-se astfel întreruperile… biine!  Mai jos aveţi un KO (knock-out) de generic:

Doi campioni români de ziua mea. Mulţumesc, SIMION! Mulţumesc, BUTE!

Comentarii
  1. Daniel Tudose spune:

    admirabil sportiv !

  2. yousef59 spune:

    Frumos prezentat!sportiv de exceptie!…

  3. Theodor spune:

    Avem o tara superba cu oameni pe masura, dar pacat ca nu o putem pastra.Am facut si o noua pagina despre asta pe blog si am mai scris un articol despre cat de pustie a ramas Voineasa in 4 ani.Sa ii scriem cateva mail-uri BLONDEI care se ocupa de turism.
    HAI BUTE!

Lasă un răspuns

