Amintiri, din începuturile unei frumoase poveşti care continuă…

Posted: 4 Iunie 2011 in Activitate literară
Etichete:, , , , , , , , , , , , ,

Stăteam acum ceva vreme şi mă gândeam: „oare nu cumva am deschis blogul acesta pentru a posta articole”? Şi am realizat că asta am făcut. Am postat „INvoluţia limbii române”, un articol pe care lumea sper că l-a citit şi o să-l mai citească cu plăcere, înţelegând şi aplicând în acelaşi timp mesajul acestuia. Mai jos veţi regăsi două articole din începuturile vieţii mele ca redactor-şef al revistei Clopoţel. Vremuri în care învăţam ce înseamnă jurnalismul (oarecum), deşi eu nici măcar nu ştiam că trebuie lăsat spaţiu după virgulă. Noroc cu doamna profesoară, care s-a ocupat de acest detaliu, înainte ca articolul să fie publicat. Iar acum, o scurtă prezentare a acestora:

 

Generaţia Emo – o otravă pentru adolescenţi –  Un articol care înfăţişează caracteristicile acestui „mod de viaţă” şi modul în care schimbă acest stil comportamentul şi caracterul adolescenţilor.

 

O zi în Bucureşti – O poveste imaginară, în care se prezintă o zi într-un oraş mare. Am ales Bucureştiul deoarece este un oraş foarte poluat, foarte aglomerat, o adevărată „junglă urbană”. Nu m-am referit strict la Capitală, ci doar am dat-o ca un exemplu, deoarece în fiecare oraş „mare” se întâmplă să dăm de situaţii asemănătoare celor din articol.

 

Puteţi descărca documentul care conţine cele două articole de aici. Păreri?

Comentarii
  1. eumiealmeu spune:

    să înțeleg că tu nu ai fost tentat de acest val, emo! despre scriitura ta aș vrea să vorbesc, pentru că, dacă ne apucăm de dezbătut despre emo, poate nu cădem de acord… 🙂
    scris bine, ca neutralitate, ai fost imparțial și ai prezentat niște concepte ale curentului – cât despre final… ai luat totuși poziție, deci ai ieșit din neutralitate. eu te felicit! n-ai fost doar jurnalist, ai fost și formator de opinie – de obicei jurnaliștii nu-și arată opțiunile!
    ar fi fost interesant să fie și mărturia unui emo sau a unui părinte care are un emo, ca să se vadă durerea provocată de o astfel de manifestare.
    și gata, cu primul articol.
    al doilea, după cum spui, e imaginar. ai ajuns între timp în realitate în București? eu aici stau și ador jungla asta. e bine că fiecare se bucură de ceea ce are și nu-și dorește mai mult. sau e greșit dacă doar se străduiește să reziste, fără a-și împlini visul. (ps. frumoasă pledoarie eco!)
    când te hotărăști să dai prin București, să-mi spui. poate-ți voi fi ghid! 🙂

    • Raul Săran spune:

      Nu, eu nu am fost niciodată atras de acest val, emo. Nu mi-a plăcut niciodată. Din păcate, sunt abia la început cu jurnalismul. Pentru mine a devenit o pasiune. Acela este însă unul din primele mele articole. Totuşi, înainte de a-l scrie, m-am documentat cât am putut de bine despre caracteristicile acestui gen şi tot ce ţine de acesta. Sper că, totuşi, v-a plăcut. Colegii mei au fost încântaţi atunci când l-au citit în revista şcolii, însă, desigur, aici discutăm despre două concepte de gândire total diferite.

      Cât despre al doilea articol…sincer să fiu, am fost prin Bucureşti, de câteva ori Sincer, nu aş locui într-un oraş de genul acesta. Atâta agitaţie, poluare…nu cred că aş fi în largul meu. Recunosc, oraşul are tot ce îi trebuie, de la teatre şi muzee până la mall-uri şi stadioane, dar, pentru mine, reprezintă un oraş în care aş putea locui doar câteva zile, în care să vizitez tot ce e de vizitat, apoi să mă întorc acasă. Nu e vorba doar de Bucureşti, în general nu prea suport oraşele mari şi aglomerate. Dar nu ascund faptul că Bucureşti este, într-adevăr, un oraş „cu de toate”. Şi, în caz că trec prin Bucureşti, chiar mi-ar face plăcere să îmi deveniţi ghid!

Lasă un răspuns

